torstai 23. huhtikuuta 2015

Ei koskaan saa uskoa onnen kääntyvän




Kello on tasan keskiyö.
"Laitetaanko nukkumaan vai leivotaanko piirakkaa?"
"Minä keitän kahavit."

Korvapuusteja, marenkipiirakkaa, puoli kiloa suklaata.

Riittää, että ollaan hiljaa
istutaan keittiössä
siinä samaisessa, missä olen viimeisen vuoden aikana viettänyt
aika monta kymmentä tuntia
ihan vain istuen koska sinä.

Mietitään vielä sitä, kun
Vähäposteljooni koputti Mozartia meidän oveen
tasan kaksi vuotta sitten keskellä yötä.
Ja kysyi sitten kuinka paljon tällä hetkellä vituttaa yhestä kymmeneen
vastasit yheksän puoli ja se tarjosi kaljaa.

Silmien räpsyttely ei auta mitään
alaluomissa alkaa kirvellä
pala kurkussa.

Tanssitaan ulkona kaatosateessa
vaikka on huhtikuu
kahdelta yöllä
pimeässä
lauletaan
nauretaan
"ei me mitään häätöä enää voida saada"

Kylmät pisarat alkavat jäädyttää paljaita käsivarsia
pakko siirtyä sisälle
ja pakolliset pmmp-reivit
tämä voi olla koko elämämme ihanin päivä
ole siinä lähellä ota mua kädestä.

Huudetaan parvekkeelta ei saa tulla jatkoille.
Aino, Aino, Aino.
Joka päivä ja jokaikinen yö.
Kuka sä oot ja mitä teet mun edessäni kello viis.
Take on me.
Kaikki vaan tapahtuu.
Kannattaa kokeilla itsensä häpäisyä, kokeilin, oon vielä hengissä.

Kyynelii alle luomien, tänään mua venaa onnellinen huominen.


Ei tää voi olla vielä ohi.

Jätä mulle edes verhot keittiön ikkunaan
saat ne toukokuun lopussa takaisin.

Hei Aino älä mee, mitä tää nyt on?

Eihän nää oo jäähyväiset
vaikka silti,
sanotaan nähdään taas.

Ei mua nyt enää väsytä.



Aino, Aino, Aino.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti